Saturday, January 18, 2014

Logo Aura Unggul Resources

Logo Aura Unggul Resources


Tema Warna Hitam dan Merah Jambu dipilih kerana :

Hitam melambangkan keberanian: Kami memilh hidup sebagai da'i, walau apa jua kepayahan kami akan cuba juga bertahan dan menyampaikan agama Islam yang tercinta "ballighu anni walau ayah"
hitam juga menggambaran keberanian kami sebagai salah sebuah organisasi yang membangun dalam bidang pendidikan dan latihan.

Warna tema merah jambu bererti kasih sayang. Ilmu yang disampaikan dalam keadaan kasih sayang akan lebih terkesan di hat anak-murid..Guru-guru atau motivator hanya menyampaikan ilmu, yang memberi faham ilmu tersebut hanyalah Allah, kami beri dengan kasih sayang, kami serahkan kepada Allah untuk memberi faham..

Warna putih melambangkan kesucian, Kami di Aura Unggul Resources berprinsip untuk melaksanakan semua urusan jual beli dalam bentuk yang telus dan suci, tiada nilai tersirat..Selain itu kami terapkan prinsip ikhlas dan tawadu' dalam diri setiap penyampai ilmu...kami sentiasa mengamalkan konsep memohon ampun pada Ya Allah Ya Affuw yang maha pemaaf, moga hati kami sentiasa suci dan menyamapaikan kalam yang suci.

Bentuk bulat/ oval dipilih adalaah kerana perkhidmatan kami holistik dan merangkumi semua peringkat umur, latar belakang,warna kulit dan sebagainya.

Loga tangan adalah kerana perkhidmatan kami yang utama adalah memberi dan membantu msyarakat sekitar, pelajarsekolah, IPT atau pekerja untuk sentiasa cemerlang, berjaya dan bijaksana

"Excellent, Sucess, Wisdom"

"hidup sebagai mujahid, mati sebagai syahid"

No comments:

Post a Comment